.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رای اعتمادبه دولت دهم ،مهمترين كارمجلس درسال88
در 9 ماهی که گذشت مجلس با ورود به موضوعات مرتبط یک چهره مستقل و قدرتمند از خود نشان داد به نحوی که ما دیدیم نمایندگان در بزنگاه ها به نحوی رفتار کردند که جایگاه ویژه مجلس در قانون اساسی حفظ شود.
رای اعتمادبه دولت دهم ،مهمترين كارمجلس درسال88

عضو هیات رئیسه مجلس در ارزیابی ازعملکرد مجلس طی 9 ماه گذشته اظهار داشت:در 9 ماهی که گذشت مجلس با ورود به موضوعات مرتبط یک چهره مستقل و قدرتمند از خود نشان داد به نحوی که ما دیدیم نمایندگان در بزنگاه ها به نحوی رفتار کردند که جایگاه ویژه مجلس در قانون اساسی حفظ شود.
به گزارش ايلنا ، حمید رضا حاجی بابایی به کارنامه مجلس در بخش سیاست خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس درحوزه سیاست خارجی با نشاط ،قدرتمند و موثر وارد شد.
وی افزود: برپایی کنفرانس بزرگ و تاثیر گذار حمایت از فلسطین و دفاع از مردم غزه ،سفرهای رئیس مجلس به نقاط مختلف ، فعالیت هیات های پارلمانی و گروههای دوستی تصویر درخشان و پویایی از مجلس در معرض دید همگان قرار داد.
حاجی بابایی سپس به تصویب بودجه 88 و متمم بودجه 87 در بخش اقتصادی اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس همچنین پیگیر یهای را در ارتباط با خشکسالی و اعطای تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی داشتند واجرای قانون خدمات کشوری برای بازنشتگان از دیگر موضوعات مورد توجه مجلس در 9 ماه گذشته بود .
عضو هیات رئیسه مجلس در ارتباط با تعامل مجلس هشتم با دولت نهم هم گفت: مجلس تمام سعی خودش را برای داشتن یک تعامل دوسویه با دولت بکار گرفت البته نمی گویم که در این مسیر دچار چالش نشده ایم اما برایند کار را که نگاه کنیم می بینیم که هم مجلس و هم دولت اصل را بر تعامل و همکاری گذاشته اند منتهی بروز برخی اختلاف نظر ها هم در این بین طبیعی است.
وی تصریح کرد: مجلس ضمن حفظ استقلال تلاش کرد تا در به نتیجه رسیدن امور کشور، دولت را نیز همراهی کند به نحوی که می توان گفت روح حاکم بر مجلس و دولت تعامل و همیاری بود.
نماینده همدان در تشریح اولویت های کاری هیات رئیسه در سال 88 اظهار داشت: مهمترین برنامه ما در سال 1388 به تصویب برنامه پنجم توسعه بر می گردد سالی که دولت برنامه پنجم توسعه را برای تصویب به مجلس می دهد و مهمترین مصوبه مجلس در سال آینده همین برنامه پنجم توسعه خواهد بود.
وی افزود: در کنار آن بررسی و تصویب بودجه سال 89 خواهد بود که در واقع لایحه بودجه سال 89 اولین بودجه سالیانه است که در چارجوب برنامه پنجم توسعه به تصویب می رسد.
حاجی بابایی با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه از دیگر موضوعات مهم و مورد بررسی مجلس در سال 88 خواهد بود اظهار داشت:برنامه پنجم توسعه، لایحه هدفمند کردن یارانه ها و بودجه سال 89 سه مصوبه مهم و تاثیر گذار مجلس شورای اسلامی در سال جاری خواهند بود.
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه اجرای توام با شدت و سرعت اصل 44 قانون اساسی در راستای کاهش تصدی گری دولت و افزایش مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد از جمله برنامه های است که مورد توجه مجلس می باشد گفت: در این راستا فصولی از قانون خدمات کشوری که به اصلاح ساختار دولت برمی گردد نیز در سال 88 نهایی خواهد شد.
وی در ادامه به برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد نمایندگان مجلس در سال 88 یک کار مهم را باید به انجام برسانند وآن هم رای اعتماد به دولت دهم می باشد.
نماینده همدان در پاسخ به این سوال که برای هیات رئیسه مجلس مسائل اقتصادی در اولویت قرار دارد یا مباحث سیاسی؟ گفت: اقتصاد و سیاست از یکدیگر تفکیک ناپذیرند به نحوی که هدفمند کردن یارانه ها ، اجرای سیاستهای مقام معظم رهبری در ارتباط با اصل 44 قانون اساسی ، تصویب برنامه پنجم توسعه ، بودجه سالیانه و نظارت بر اجرای قانون خدمات کشوری همگی ما را به سمت یک هدف رهنمون می کند وآن ایجاد یک تحول اقتصادی در جامعه است.
عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی خاطر نشان کرد: به عبارت دیگر رشد سرمایه گذاری با فراهم کردن یک بستر امن رابطه مستقیم دارد و از سوی دیگر اشتغالزایی در کشور مشارکت اقتصادی را می طلبد و تامین رفاه مردم در جامعه با کاهش تصدی گری دولت ربط پیدا می کند.
وی با تاکید بر اینکه مجلس در سال 88 در بعد نظارتی بیش از گذشته فعال خواهد بود اظهار داشت: نمود آنرا ما هم در نظارت به معنای عام و هم نظارت خاص که رای اعتماد به دولت دهم می باشد شاهد خواهیم بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.